سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : پنج شنبه 95/2/30 | 5:13 عصر | نویسنده : مصطفی قدرتی

 




تاریخ : پنج شنبه 95/2/30 | 4:48 عصر | نویسنده : مصطفی قدرتی

یکی از عواملی که باعث می شود دشمن در جذب جوانان به موفقیت نسبی دست یابد عدم تبیین صحیح اصول و حقایق برای جوانان است و  ضرر عدم تبیین صحیح حقایق و معارف دینی برای جوانان اگر بیشتر از تبلیغات دشمن نباشد یقینا کمتر از آن نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، در تمامی جوامع بشری جوانان از سرمایه های اصلی کشور به حساب آمده و به عنوان آینده سازان جامعه همواره مورد توجه مسئولین و مقامات بوده اند. در ایران نیز جوانان در صحنه های مختلف نقش به سزایی را ایفا نمودند، از این رو دشمن سعی می کند تا با ترویج فساد و مواد مخدر، سرگرم کردن جوانان به امور پیش پا افتاده، آنها را از پرداختن به رسالت اصلی خود باز دارد و آنها به عناصر لاابالی، بی تفاوت و بی اراده تبدیل کند تا بتواند از آنها به عنوان ابزاری بر علیه منافع ملی کشور خودشان استفاده نماید.

دولت ایران که از جمعیت جوانی برخوردار است، می بایست با برنامه ریزی صحیح و در سایه اندیشه اسلامی از نیروهای عظیم جوان در ساختن کشور گام بر دارد. الب

ته آسیب های زیادی جوانان را تهدید می کند.

ادامه مطلب...


تاریخ : پنج شنبه 95/2/30 | 4:43 عصر | نویسنده : مصطفی قدرتی

آیت الله جوادی آملی در درس اخلاق هفتگی خود ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به بیان نکات اخلاقی صلوات شعبانیه امام سجاد علیه السلام پرداخته گفت: وجود مبارک امام سجاد(ع)، دعای او و زیارت او، با تعلیم آمیخته است. آن امام همام در لابه‌لای دعا همان ?یُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ? را بیان می‌کردند.
 
آیت‌الله جوادی آملی ادامه داد: در صلوات شعبانیه، انسان خود را در سایه رحمت بی‌انتهایی که خدا نصیب پیامبر می‌کند مشمول ادعیه سِعه رحمت ذات اقدس الهی می‌نماید. در این دعا به خداوند عرض می‌کنیم که پیامبر (ص) را شفیع ما قرار بده؛ «وَاجْعَلْهُ لی‏ شَفیعاً مُشَفَّعاً وَطَریقاً اِلَیْکَ مَهیَعاً»، در این جمله حضرت سجاد علیه السلام به خدا عرض می‌کند: خدایا این ماه ماه پیامبر و صدر و ذیل این ماه، رحمت است و رحمت بودنِ صدر و ذیل این ماه برای این است که نبیّ رحمت شب‌ها را به نماز و روزها را به روزه می‌گذراند. یعنی این زمان را این متزمّن پربرکت کرد، همان‌طوری که مکان را این متمکّن پربرکت می‌کند.
 
وی در بیان دلایل عظمت و رحمت ماه شعبان گفت: شب و روز ماه شعبان با عبادت پیغمبر زینت گرفت، یعنی سنّت او, عادت مستمرّ او، این بود که شب‌ها را زنده‌دار, روزها را روزه می گرفت، و لذا این پیامبر است که  این ماه را ماه رحمت کرده است.
 
این استاد برجسته حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به فرازهایی از صلوات شعبانیه که در آن بندگان از درگاه خداوند همراهی و تبعیت از وجود مبارک پیامبر را می خواهند، افزود: در همین دعای نورانی، وجود مبارک امام سجاد(سلام الله علیه) به ما آموخت که بگوییم خدایا اولاً ما را همراه و در کنار پیامبر قرار بده ، ثانیاً نبوّت، رسالت و وحی او را برای من یک طریق باز قرار بده که من اگر بخواهم آن را بپیمایم هیچ کسی مزاحم من نباشد.
 
وی با بیان اینکه خدمت به وحی و نبوت بهترین راه رسیدن به مقصد الهی است، گفت: اگر کسی واقعاً در خدمت وحی و نبوت بود این شخص یک طریق مهیعه و راحت دارد، که نه بیراهه می‌رود نه راه کسی را می‌بندد و اگر ـ خدای ناکرده ـ مشکلی داشت این راه بسته می شود و این راهِ بسته به مقصد نمی‌رسد همان که فرمود: ?فَهُمْ فِی رَیْبِهِمْ یَتَرَدَّدُونَ?؛ شک و تردید باعث عجز است، ولی اگر انسان وارد یک طریق مهیعه شد مرتب بدون مزاحمت به مقصد می‌رسد.




تاریخ : پنج شنبه 95/2/30 | 4:32 عصر | نویسنده : مصطفی قدرتی

دشمنان اسلام و منادیان تمدن مادی به خوبی می دانند که تنها فرهنگی که می تواند در مقابل هجوم آنها ایستادگی کرده، هم چون فرهنگ های دیگر در تمدن مادی منحل نشود فرهنگ اسلامی است. چنان که پیداست این فرهنگ، امروزه بزرگ ترین مانع سیطره ی همه جانبه کفر در جهان اسلام شده است. ازاین رو، آنها برای مقابله با آن و تعمیق و تداوم وابستگی ملت ها به فرهنگ غربی همواره در ارئه تصویری ناکارآمد از اسلام می کوشند. براثر تبلیغات مسموم جامعه ما برای رفع مشکلات و نیازمندی های خود همواره از هدایت های روشن گر مکتب حیات بخش اسلام، غفلت و از الگوهای وارداتی دیگران استفاده کرده است. عدم درک صحیح از اسلام و ابعاد آن و نبود اعتقاد کافی به جامعیت و پاسخ گو بودن آن، از بزرگ ترین موانع تولید علم مبتنی بر نگرش دینی محسوب می شود. نقشه دشمنان در راستای ترویج نگرش محدود سازی دین و مآلاً تغییر دادن ساختارهای اجتماعی، در کنار محور قرار گرفتن علوم غربی در تنظیمات اجتماعی، اصلی ترین مانع فرهنگی در سطح ملی و منطقه ای و بین المللی می باشد. بااین نگرش کسانی به اندیشه توسعه علمی بر مبنای دین روی می آورند که به جامعیت دین معتقد باشند، ابعاد مختلف آن را به خوبی بشناسند و دین را شامل مجموعه کوچک از احکام، اعتقادات و اخلاقیات در سطح فردی ندانند. اصولاً برداشت های نادرست از اسلام و توجه نکردن به همه ابعاد آن و ارائه تغییری صرفاً معنوی که متکفل امور مادی مردم نیست، یا ارائه تفسیری مادی که در حوزه پرورشی و معنویت انسان ها نقش اندکی دارد از آفات شناخت دین محسوب می شود. به بیان دیگر، ارائه هر تفسیر ناقص از اسلام حاصلی جز تداوم وابستگی به فرهنگ غرب و بازماندن جامعه از حل مشکلات نخواهد داشت. از این رو همه جانبه و وجود بینش مجموعه گرا می تواند جامعه علمی بلکه عوام را از بخش عمده ای از معضلات موجود برهاند (کوثری و گروه مولفان،1389،ص127-131).

ادامه مطلب...


تاریخ : پنج شنبه 95/2/30 | 4:32 عصر | نویسنده : مصطفی قدرتی

یعنی چی؟الف. ایجاد انگیزه؛

حجاب به ایجاد و تقویت انگیزه جهت فعالیت هدفدار جوان کمک می کند و نه تنها او را به عنوان انسانی فعال و پویا مطرح می­سازد، بلکه تصویرجوان مسلمان را تصویرجوانی که به همراه فعالیت های علمی، اجتماعی، اقتصادی خود رسالت فرهنگی را نیز بر عهده دارد، مطرح می سازد.

 

گل تقدیم شما ادامه مطلب...




  • paper | فروش رپورتاژ خبری | buy Reports
  • پرشین بلاگ | فروش Reproduction