سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : جمعه 94/3/22 | 5:5 عصر | نویسنده : مصطفی قدرتی

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_ یکی از بزرگترین شبهه‌سازان و دروغ‌پراکنان وهّابی در عصر حاضر دکتر ناصر عبدالله قفاری است؛ او در کتاب خود علیه شیعه چنین می‌گوید: «روایات شیعه با روآوردن به مبالغه، قائل به افضلیت زیارت قبر حسین ـ رضی الله عنه ـ و قبور سائر ائمه شده و آن را برتر از رکن پنجم اسلام یعنی حجّ بیت الله الحرام می‌دانند و این روند قهقرائی به ذلت، جنون، کفر، الحاد می‌انجامد تا جایی که می‌توان گفت: این دین مشرکان است نه دین مسلمانان موحّد؛ چرا که شیعیان با کارهایشان دین دیگری غیر از آنچه مسلمانان می‌شناسند ارائه نموده‌اند، یعنی دین شیوخ و آیت‌الله‌های خود و نه دین پروردگار جهانیان؛ شیعیان با این کار خود می‌کوشند تا قبله‌ی مسلمانان را از خانه کعبه به سوی دیگر (کربلا) تغییر دهند.»

پاسخ:
تمام تلاش وهابیت از طرح این‌گونه شبهات، کم‌رنگ و کم‌رونق ساختن زیارت حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السّلام) است، در حالی که آنان برای بزرگان خود، گنبد و بارگاه‌ها ساخته و هرگز زیارت آن اماکن را زیر سؤال نمی‌برند؛ از یک‌سو حرم امامین عسکریین (علیهما السّلام) در کشور عراق را ویران می‌کنند و از سوی دیگر در همان کشور چشمان خود را بر گنبد و بارگاه‌هایی که بر فراز قبر افرادی همچون: ابوحنیفه، احمد بن حنبل، عبدالقادر گیلانی و دیگران ساخته شده، بسته‌اند. وهابیت که می‌کوشد زیارت اشرف اولاد آدم، یعنی امام حسین (علیه السّلام) را زیر سوال ببرد به روایتی که در زیر می‌آید پاسخ دهند: «کسی که قبر احمد بن حنبل و بشر حافی را زیارت کند در قیامت پاداش یک حج و عمره از من درخواست کند.»
فضائل مشترک کعبه و کربلا؛ روایاتی که فضایل مشترک کعبه و کربلا را بیان می‌کنند فراوان است که به مواردی از آنها اشاره می‌گردد:
- کعبه، حرم الله و کربلا حرم رسول الله؛ گرچه در روایاتی از منابع شیعی شهر مکه از حرم خداوند، شهر مدینه را حرم رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) و شهر کوفه را حرم امیرمؤمنان (علیه السّلام) دانسته‌اند، اما در روایتی دیگر نظیر روایت صحیح‌السندی که از امام صادق (علیه السّلام) روایت شده کربلا را «حرم الله» و «حرم رسول الله» خوانده است: حسین بن ثویر گوید: «من، یونس بن ظبیان، مفضّل بن عمر و ابوسلمه سراج نزد امام صادق (علیه السّلام) نشسته بودیم و چون یونس از ما بزرگتر بود سخنگوی ما بود؛ او به امام عرض کرد: فدایت شوم می‌خواهم حرم امام حسین (علیه السّلام) را زیارت کنم، چه کنم؟ حضرت فرمود: هنگامی که به حرم امام حسین (علیه السّلام) مشرّف شدی در شط فرات غسل کن و لباس پاک در بر کن، سپس پا برهنه به سوی حرم عازم شو؛ زیرا تو در حرمی از حرم‌های خدا و رسول او هستی و بر تو باد تکبیر، تهلیل، تحمید، تعظیم فراوان خداوند و صلوات و درود بر پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) و اهل‌بیت او... .»
- حکم مشترک نماز در مسجدالحرام و حرم حسینی (علیه السّلام)؛ براساس حدیثی که مرحوم شیخ کلینی با سند صحیح روایت نموده نماز در چهار مسجد، حتی در حال سفر، چهار رکعتی است: ابوبصیر از امام صادق (علیه السّلام) روایت کرده: «از حضرت شنیدم که فرمود: نماز در چهار مسجد تمام می‌باشد: مسجدالحرام، مسجدالنبی، مسجد کوفه و حرم حسینی (علیه السّلام).»گفتنی است گر چه تقریبا همه‌ی فقها براساس روایت بالا برمخیّر بودن مسافر در چهار یا دو رکعت خواندن نماز در این مساجد چهارگانه فتوا داده‌اند، اما این حکم، اختیاری است و مسافر می‌تواند نماز خود را شکسته نیز بخواند.
- کعبه و کربلا شعبه‌هایی از بهشت و رضوان خداوند؛ امام صادق (علیه السّلام) درباره‌ی کعبه فرمود: «ابن‌ابی‌العوجا نزد امام صادق (علیه السّلام) آمد و درباره‌ی کعبه، سخنان واهی را بیان داشت. حضرت به او فرمود: هر که را خدا گمراه ساخته و دلش را کور نموده، حقّ بر او تلخ آید و آن را شیرین نداند و در نهایت، شیطان دوستش شده و او را به وادی فلاکت افکنده و از آنجا خارجش نسازد! این خانه‌ای است که خدا خلق خود را توسط  آن به پرستش واداشته تا فرمانبری ایشان را بیازماید و به تعظیم و زیارت آن تشویق کند، خداوند کعبه را مرکز پیامبران و قبل? نمازگزاران ساخته، کعبه شعبه‌ای است از رضوان خدا.» در کنار این روایت روایاتی نیز کربلا را باغی از باغ‌های بهشت معرفی نموده است: «اسحاق‌ بن عمار گوید: امام صادق (علیه السّلام) فرمود: جایگاه قبر امام حسین (علیه السّلام) از آن روز که به خاک سپرده شده باغی از باغ‌ها و آبراهی از آبراه‌های بهشت است.»
- کعبه و کربلا جایگاه پیامبران و محل زیارت انبیا؛ از روایتی که در بخش پیش از ابن‌ ابی‌ العوجا از امام صادق (علیه السّلام) بیان شد این مطلب استفاده می‌شود: «خداوند کعبه را مرکز پیامبران و قبل? نمازگزاران ساخته کعبه شعبه‌ای است از رضوان خدا.» و امام صادق (علیه السّلام) دربار? زیارت کربلا فرموده: «پیامبری در آسمان نیست، مگر آن که از خداوند می‌خواهد برای زیارت کربلا به او اجازه داده شود تا به زمین آید؛ به همین رو، آنان گروه گروه برای زیارت فرود می‌آیند و بالا می‌روند.»و چون چهار هزار فرشته، آشفته و غبارآلود تا قیامت به زیارت قبر امام حسین (علیه السّلام) شرفیاب شده و می‌گریند، آیا ما که بندگان گنه‌کار و سیه‌روی خداوندیم چنین نباشیم؟ امام صادق (علیه السّلام) فرمود: «همواره تا قیامت چهار هزار ملک، با چهره‌هایی پریشان و غبار آلود به کربلای حسین (علیه السّلام)  فرود می‌آیند و آن را طواف می‌کنند و غمگینانه بر او می‌گریند... .»
- هر دو مکان مبارک و مقدس؛ قرآن کریم دربار? کعبه می‌فرماید: «نخستین خانه‌ای که برای مردم (و نیایش خداوند) قرار داده شد، همان است که در سرزمین مکه است، که پر برکت است.» دربار? کربلا نیز امام باقر (علیه السّلام) می‌فرماید: «خداوند کربلا را بیست و چهار هزار سال پیش از آنکه کعبه را خلق نماید، آفرید و آن را سرزمین مقدس قرار داد و برکت بخشید و پیش از آن هیچ زمین مقدس و مبارکی همچون آن خلق نفرموده بود.»

منبع:http://www.adyannet.com






  • paper | فروش رپورتاژ خبری | buy Reports
  • پرشین بلاگ | فروش Reproduction