سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : جمعه 94/3/22 | 4:56 عصر | نویسنده : مصطفی قدرتی

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب _ یکی از ویژگی های ادیان الهی این است که در تمامی آنها برای عبادت و تعالی روح ، از سوی خداوندگار عالم اماکنی به عنوان قبله و مکانی که هر موحد متدین باید برای ارتباط قلبی و روحی خود با با خالق بی همتا مشخص و معین شده است.

هر فرد متدین برای انجام عمل عبادی یا در آن مکان ، در صورت نزدیکی و یا به سمت آن مکان در صورت دوری از آنجا ، مشغول عبادت و پرستش خداوند میشود . در یهود این قبله بیت المقدس و در اسلام قبله به سمت مکه مکرمه میباشد که هر مسلمان وظیفه دارد در شبانه روز برای انجام عمل عبادی به سمت قبله بایستد و این قبله واحد سبب هماهنگی و اتحاد مسلمین در تمامی برنامه های اجتماعی نیز میگردد زیرا حضور در نمازهای جماعت باعث ایجاد اتحاد و همدلی و محلی برای تقویت روح ایمان فردی و اجتماعی محسوب میشود.

برخی از فرقه های دست ساز بشر و گروه هایی که داعیه معنوی بودن (به ادعای خودشان) را دارند ، به تقلید از ادیان الهی در برخی از موارد به ساخت و جعل احکام و اعتقادات میکنند ، یکی از این فرقه های بی هویت و جعلی که توسط استعمار  برای از بین بردن و مقابله با ادیان آسمانی و وحیانی ،ایجاد شد بهاییت میباشد .

قبله مکانی برای پرستش خداوند معین  شده و لذا در آنجا به هیچ عنوان ،چیز دیگری که هم طراز خداوند برای عبادت محسوب شود قرار نمیگیرد که این شرک محسوب و خداوند از شرک و بت پرستی بیزار است . اما این مقدمه برای پرداختن به بحث ایجاد قبله در بهاییت است مکانی که در آن فردی علیل و ذلیل که خود را خدا نامید مدفون است و بهاییت آن را میپرستد و او را که مدعی دروغین الوهیت و نبوت بود قبله ساخته و می ستاید، در حالیکه اینکار بت پرستی و شرک محسوب و سبب محرومیت از نعمات الهی میشود.
 
حال به نحوه ایجاد این بتکده و بت پرستی نوین در بهاییت از زبان صبحی مبلغ بزرگ بهایی میپردازیم تا همگان با منطق و عقل سلیم پی به بطلان و شیطانی بودن این فرقه ضاله خواهندبرد.

با تمام شدن جنگ جهانی با توجه به اهمیتی که حیفا پیدا کرد ، عبدالبها اقامت در  عکا را ترک کرده و حیفا را مرکز سازمان اداره ی بهاییت قرار میدهد . حیفا شهریست در دامنه کوه کرمل واقع شده و با فاصله دو فرسخ از عکا قرار دارد .ولی چون بیت بها در عکا قرار داشت عبدالبهاء به طور کامل از آنجا قطع علاقه نکرد و در طول سال چندین مرتبه در آنجا به سر میبرد .

پس از مرگ بهاء به دستور عبدالبهاء او را در دامنه کوه کرمل در مکانی که به قصر بهجی معروف است دفن میکنند که محل سکونت بهاء و خانواده اش نیز بود است .قصر بهجی را روضه مبارکه نیز مینامند که مدفن حسینعلی نوری و قبله بهاییان میباشد . و بهاییان در صورت خواندن نماز باید به سمت قبر بهاء که قبله میباشند ایستاده و عباراتی که برایشان معین شده بخوانند

هر بهایی موظف است در طول عمر خود یکبار برای انجام حج به آنجا رفته و حج بهایی عبارت از دیدن و زیارت قبر بهاء یا یکی از خانه های منسوب به او و علیمحمد باب میباشد . برای حج بهایی آدابی نیز ذکر کرده اند که اینگونه است  : از باغچه‏ ی بیرون عمارت گذشته، وارد کفش کنی می‏شوند که در انتهای حیاط مقبره است در آن جا کفش‏ها را از پا بیرون آورده وارد مدخل می‏گردند و آستانه‏ ی آن جا را که از رخام است بوسیده ، آهسته با حالت ادب و سکوت تا نزدیک حجره‏ ی که مرقد بهاء است می‏روند و بی‏ آنکه داخل آن شوند آستانه‏ ی در را سجده گاه خود قرار داده ، بر می‏خیزند و بعد به طوری که پشتشان به طرف آن خانه واقع نشود به پایین آن محوطه می ‏آیند و همچنان ایستاده یکی زیارت نامه می‏خواند و سائرین گوش می‏دهند و گاهی نیز همانجا چند دقیقه نشسته مشغول ذکر و مناجات می‏شوند. سپس چنان که درون شده ‏اند. بیرون می‏روند.

این اعمال در زمان حیات عبدالبهاء توسط بهاییانی که به عکا و حیفا میرفتند نیز انجام میشد و محل عبادت آنها بود در حالیکه خود عبدالبهاء چنانچه مکرر بیان شده ، در زمان حیات خود به آداب مسمانان عبادت میکرده و در نماز های جمعه و جماعت شرکت میکرده است.

این حرکت عبدالبهاء به عنوان مبین احکام بهاء الله خود نشان دهنده بی اعتباری مکانیست که اغنام الله برای عبادت خود برگزیده اند و شنونده باید عاقل باشد و به اشارتی مطلب را گیرد که وقتی رییس فرقه به آنچه میگوید عمل نمیکند و اعتقاد ندارد آن اعتقاد و تفکرات باطل است و همه اعمال هبائا منثورا .

 






  • paper | فروش رپورتاژ خبری | buy Reports
  • پرشین بلاگ | فروش Reproduction