سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : پنج شنبه 95/2/30 | 4:48 عصر | نویسنده : مصطفی قدرتی

یکی از عواملی که باعث می شود دشمن در جذب جوانان به موفقیت نسبی دست یابد عدم تبیین صحیح اصول و حقایق برای جوانان است و  ضرر عدم تبیین صحیح حقایق و معارف دینی برای جوانان اگر بیشتر از تبلیغات دشمن نباشد یقینا کمتر از آن نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، در تمامی جوامع بشری جوانان از سرمایه های اصلی کشور به حساب آمده و به عنوان آینده سازان جامعه همواره مورد توجه مسئولین و مقامات بوده اند. در ایران نیز جوانان در صحنه های مختلف نقش به سزایی را ایفا نمودند، از این رو دشمن سعی می کند تا با ترویج فساد و مواد مخدر، سرگرم کردن جوانان به امور پیش پا افتاده، آنها را از پرداختن به رسالت اصلی خود باز دارد و آنها به عناصر لاابالی، بی تفاوت و بی اراده تبدیل کند تا بتواند از آنها به عنوان ابزاری بر علیه منافع ملی کشور خودشان استفاده نماید.

دولت ایران که از جمعیت جوانی برخوردار است، می بایست با برنامه ریزی صحیح و در سایه اندیشه اسلامی از نیروهای عظیم جوان در ساختن کشور گام بر دارد. الب

ته آسیب های زیادی جوانان را تهدید می کند.

- تاثیر پذیری جوانان از تبلیغات دشمن
امام علی(ع) می فرماید: "ذهن جوان مانند زمین حاصلخیز است که هر چه در آن بکارند رشد خواهد کرد". بنابراین یکی از تهدیداتی که ممکن است متوجه نظام اسلامی شود این است که جوانان از تبلیغات بیگانه متاثر شوند. در اینجا باید در مقابله اثرات تبلیغی بیگانه ایستادگی کرد و از طریق آشنایی با نیازهای جوانان و تقویت بنیه دینی و باورهای اعتقادی در آنها از طریق مراکز آموزش و رسانه های جمعی و برنامه های همگانی، حضور موثر جوانان در مسئولیت های اجتماعی و اطلاع رسانی صحیح و به موقع به جوانان در مورد مسائل جاری در دستور کار مسئولین باشد.

- خارج شدن جوانان از صحنه انقلاب
همواره سعی دشمن بر این است که ذهن جوانان را از آرمان های انقلابی منحرف ساخته و به مسائل پیش پا افتاده و غیر اصلی معطوف دارد و رفته رفته آنها را از صحنه انقلاب خارج نماید. باید  با زمینه های جذب جوانان توسط دشمن مقابله کرد و بر ملا کردن توطئه های دشمن و الگوسازی برای جوانان از جوانان صدر اسلام و جوانان دوران دفاع مقدس را سرلوحه برنامه های خود قرار دهیم.

- عدم تبیین صحیح اصول و حقایق برای جوانان
یکی از عواملی که باعث می شود دشمن در جذب جوانان به موفقیت نسبی دست یابد عدم تبیین صحیح اصول و حقایق برای جوانان از سوی خودی هاست. ضرر عدم تبیین صحیح حقایق و معارف دینی برای جوانان اگر بیشتر از تبلیغات دشمن نباشد یقینا کمتر از آن نیست.

تشکیک در اعتقادات جوانان
دشمن همواره تلاش دارد تا با ایجاد شک و تردید در اعتقادات جوانان، رفته رفته آنها را از پایبندی به اصول و مبانی الهی باز بدارد تا از این طریق زمینه را برای پذیرش فرهنگ غیر دینی فراهم نماید و در این مسیر نیز از برخی نیروها و موسسات داخلی و خارجی کمک می گیرند. در این راه مسئولین باید تلاش کنند با ایجاد جاذبه های دینی برای جوانان یا برنامه های متنوع فرهنگی، افشای توطئه دشمن درباره جوانان، تبیین صحیح لوازم و تبعات بی اعتمادی در زندگی را جز برنامه های خود قرار دهند.

در نتیجه مسئولین باید دغدغه های اصلی جوانان را شناسایی کرده و با برنامه ریزی و تلاش فراوان در جهت رفع این دغدغه ها  اقدام نمایند. جوانان سرمایه های ملی آینده سازان هر کشورند. ایران اسلامی که امروز از جمعیت بالای جوان برخوردار است و رسالت عظیم انقلاب اسلامی را به دوش می کشد، ضرورت دارد نسل انقلاب را با نسل پس از خود پیوند دهد تا نسل بعد با درک ضرورتها و موقعیت ها بتواند به خوبی از انقلاب پاسداری نموده و راه آن را ادامه دهند و ایجاد انس و الفت میان بزرگان نسل انقلاب و روحانیون با جوانان در این پیوند نقش مهم و اساسی را ایفا می کند.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی مناره






  • paper | فروش رپورتاژ خبری | buy Reports
  • پرشین بلاگ | فروش Reproduction