سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : جمعه 94/3/22 | 5:51 عصر | نویسنده : مصطفی قدرتی

 

"مکیال المکارم فى فوائد الدعاء للقائم" یکى از کتاب هاى ارزشمند شیعه، نوشته آیت‏ اللّه‏ سیدمحمدتقى موسوى اصفهانى(1348 ـ 1301ق) است.

"مکیال المکارم فى فوائد الدعاء للقائم" یکى از کتاب هاى ارزشمند شیعه، نوشته آیت‏ اللّه‏ سیدمحمدتقى موسوى اصفهانى(1348 ـ 1301ق) است که به قصد اداء حق حضرت بقیة‏اللّه(عج) که حقش بر گردن ما افزون‏تر از همه مردم است، احسانش بیشتر و بهتر از همه شامل حال خلق مى‏ شود و نعمت ها و منت ها بر ما دارد، به رشته تحریر درآمده است.

ادامه مطلب...


تاریخ : جمعه 94/3/22 | 5:48 عصر | نویسنده : مصطفی قدرتی
ترس از تاریکی بین سنین 3_2 سالگی آغاز شده و باوجود آنکه در سال‌های بعد قدری کاهش می‌یابد، ولی تا حدود 12_10 سالگی نیز ادامه پیدا می‌کند. این ترس در سال‌های اول خردسالی بهنجار و پس از آن تبدیل به ترس مرضی و بیمارگونه می‌شود.

یکی از جاهایی که باعث ترس کودک از تاریکی می‌شود، هنگامی است که والدین یا نزدیکان کودک به عنوان تنبیه از او بخواهند تا در مکان‌های تاریک(اتاق، انباری، زیرزمین و...) تنها بماند.

چه بسا گاهی علت ترس کودک از تاریکی این باشد که نمی‌داند که در تاریکی چه کار باید بکند. در مواردی هم این ترس به دلیل تصورات و تخیلات عجیب و غریب کودک در مورد موجودات فضایی و خیالی یا آدم دزدها است که از اطرافیان خود می‌شنود و یا گاهی خواب می‌بیند.

از منظر بیشتر کودکان، تاریکی نشانه و مظهر موجود ترسناک و خیالی است که می‌توانند به او صدمه بزنند.
کودکانی که از تاریکی و تنهایی می‌ترسند، به شدن دچار ترس و اضطراب می‌شوند و سعی در فرار از آن موقعیت ترسناک هستند. لذا اینگونه کودکان بیش از هرچیز نیازمند احساس آرامش و امنیت روانی هستند که والدین آنان می‌توانند به آن‌ها ببخشند.

ادامه مطلب...


تاریخ : جمعه 94/3/22 | 5:40 عصر | نویسنده : مصطفی قدرتی

هم صحبت شدن آیت اللّه نجفى با امام زمان (علیه السلام) ودستورات وراهنمائى گرانبهاى آن حضرت را به ایشان در ادامه بخوانید.

ادامه مطلب...


تاریخ : جمعه 94/3/22 | 5:16 عصر | نویسنده : مصطفی قدرتی

یکی از موضوعاتی که معمولا در انتخاب همسر، باید توجه داشت، تناسب سنی میان دختر و پسر است؛ تناسب سنی میان دختر و پسر هم بدین معنی است که دخترخانم به خاطر دلایلی(از جمله زود شکسته شدن و اینکه دخترخانم‌ها از نظر جنسی زودتر سرد می‌شوند) بهتر است نسبت به آقاپسر چند سالی کوچکتر باشد که در این باره کارشناسان معتقدند بیش از 7سال نباید کوچکتر باشد.

ادامه مطلب...


تاریخ : جمعه 94/3/22 | 5:11 عصر | نویسنده : مصطفی قدرتی

 

پسر پیغمبر(ص) و سید بودن و از سادات تقوی، حسنی، حسینی، علوی و ... بودن به درد آدم نمی‌خورد، باید عبد صالح و بنده مطیع باشیم. از همسر کسی به آدم نزدیک تر نیست؛ اما همسر لوط پیغمبر هم جهنمی شد. پسر نوح جهنمی شد، خداوند فرمود: «لَیْسَ مِنْ أَهْلِکَ»، (هود/46). ابولهب هم عموی پیغمبر بود که جهنمی شد


_در مضمون زیارت حضرت ابوالفضل(ع) نمی‌گوییم که چون پسر حضرت علی(ع) و برادر امام حسین(ع) هستی به زیارتت آمده‌ایم بلکه می‌گوییم چون «عبد صالح» هستی، مطیع خدا، رسول(ص) و امیرالمؤمنین(ع) و امام حسن(ع) و امام حسین(ع) بودی. قرآن می‌خوانیم و تدبر نمی‌کنیم، زیارت می‌خوانیم و معنایش را نمی‌فهمیم

 

چرا عشق به امام حسین(ع) ما را غرق در نور ایمان و تقوا نکرده است؛ معلوم است که ما خنثی می‌کنیم. آن را از اثر می‌اندازیم. از یک طرف به امام حسین(ع) جذب می‌شویم از 10 راه دیگر با شیطان انس می‌گیریم و شیطان را به خودمان نزدیک می‌کنیم.

_ فهمیده‌ایم که امام حسین(ع)، امام است و در اعتقاد خوب هستیم، اما باورمان نشده است که اگر با امام حسین(ع) مخالفت کردیم جهنمی می‌شویم. به سمت خیر می‌روی اما به شرطی که واعظ درونی داشته باشی. اگر در درون خودت واعظ نداشته باشی، واعظ بیرونی کاری نمی‌کند. چشمه باید از دورن بجوشد. درختی که در آفتاب است و گاهی چند قطره آب بر آن پاشیده می‌شود سبز و خرم نخواهد شد

ازسخنان مفسرقران آیت الله ضیاابادی