سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : سه شنبه 93/7/29 | 10:44 صبح | نویسنده : مصطفی قدرتی

سوره یوسف، شرح حال یوسف زمان                   

ما شیعیان همچون برادران یوسف(علیه السلام)، اماممان را در چاه غفلت خویش افکندیم. ما از او غافل و او به حال ما آگاه است. مفهوم غیبت به معنای پنهانی بودن هویت فرستاده الهی برای تدبیر حفظ جان و فراهم شدن امکان ادای وظیفه و مأموریت و مشیت و خواست الهی در بسیاری از قصص قرآن قابل بازشناسی است. ابراهیم، یوسف، ذوالقرنین، خضر، موسی و عیسی(علیهم السلام) همگی در دوره ای از زندگانی، از قوم خود غایب بودند. تدبر در داستان غیبت هر یک از آنان، از حقایق بسیاری درباره غیبت حضرت مهدی(عج الله فرجه) پرده بر می دارد؛ حقایقی چون مفهوم غیبت، عامل غیبت، مکان غیبت، وظیفه امام غایب و وظیفه منتظران و شرایط ظهور.
 

ادامه مطلب...


تاریخ : دوشنبه 93/7/28 | 2:39 عصر | نویسنده : مصطفی قدرتی

 

یک هفته نامه آلمانی با اشاره به نقش ایران در موفقیت های ارتش عراق در مقابله با داعش از سردار "قاسم سلیمانی" به عنوان خطرناک ترین سردار ایرانی در نبرد با این تروریست ها نام برد.
طی روزهای اخیر و در پی اعلام راهبرد جدید دولت آمریکا علیه داعش، رسانه ها به پوشش اخبار تلاش های غرب برای تشکیل یک ائتلاف به اصطلاح بین المللی به این منظور پرداخته اند. در همین راستا و با رویکردی متفاوت هفته نامه اشپیگل به نقش ایران در این مبارزه اشاره کرده و به ویژه از یک سردار ایرانی نام برده است.

به نوشته این هفته نامه سردار "قاسم سلیمانی" را باید خطرناک ترین سردار ایرانی در مقابله با تروریست های داعش دانست. در این مطلب آمده است: قاسم سلیمانی از آن دسته از فرماندهان نیست که در خانه بنشیند و نیروهایش در خط مقدم نبرد باشند. وی فرمانده نیروهای سپاه قدس است که همان "یگان نیروهای ویژه" در عملیات برون مرزی سپاه پاسداران به شمار می رود.

اشپیگل با اذعان به شجاعت سردار سلیمانی می افزاید: نام این سردار ایرانی 57 ساله در عملیات نظامی علیه داعش در آمرلی عراق بر سر زبان ها افتاد. وی با یک بالگرد از مواضع خطرناک تروریست های داعش عبور کرده و به منطقه رفت. گروه های مسلح شیعی توانستند پس از دو ماه مقاومت، آمرلی را از محاصره تروریست ها در آوردند. به این ترتیب برای نخستین بار یک شهر در عراق در برابر حمله تروریست ها ایستاد که این یک موفقیت بزرگ برای سلیمانی است.




تاریخ : دوشنبه 93/7/28 | 2:35 عصر | نویسنده : مصطفی قدرتی

مباهله در لغت به معنای نفرین متقابل است.مباهله در عین سادگی حربه‌ی قاطعی برای اثبات حقانیت دین است.

فَمَنْ حَاجَّکَ فِیهِ مِن بَعْدِ مَا جَاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْاْ نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَ أَبْنَاءَکمُ‏ْ وَ نِسَاءَنَا وَ نِسَاءَکُمْ وَ أَنفُسَنَا وَ أَنفُسَکُمْ ثُمَّ نَبْتهَِلْ فَنَجْعَل لَّعْنَتَ اللَّهِ عَلىَ الْکَذِبِین‏  سوره آل عمران آیه 61 ( و هرکه با وجود این علم سوی تو آمده با تو مجادله کند بگو بیائید پسران و زنان و نفوس خویش بخوانیم و تضرع کنیم آنگاه لعنت خدا را به دروغگویان کنیم) از امام کاظم (ع) روایت شده که هیچکس ادعا نکرده که پیغمبر در مباهله با نصاری غیر از علی ابن ابیطالب و فاطمه و حسن و حسین کس دیگری را زیر کساء وارد نموده باشد ، پس تاویل " ابنا ئنا حسن و حسین و تاویل نسائنا فاطمه و تاویل انفسنا علی بن ابیطالب (ع) است.  تفسیر صافی صفحه 92

                                                                                                                                                                                           ادامه مطلب...


تاریخ : دوشنبه 93/7/28 | 2:7 عصر | نویسنده : مصطفی قدرتی

 بشارت به مصلح کل در آخرالزمان مسئله‏اى است که همه ادیان و مذاهب مختلف، آن را مطرح کرده و نوید به ظهور کسى داده‏اند که بشریت را از ظلم، ستم و نابرابرى نجات خواهد داد و جهان را پر از عدل و داد خواهد نمود. 
 

ادامه مطلب...


تاریخ : شنبه 93/7/19 | 9:1 عصر | نویسنده : مصطفی قدرتی

 

شام عید غدیره..
دلم آروم نمیگیره..
این صدای جبرئیله..
که فقط علـــــــــی امیره..
عید بزرگ غدیر بر تمامی شیعیان مبـــــــــارک...

***************************

چقدر آن شاعر خوش ذوق زیبا گفت:
به جای برو ای گدای مسکین در خانه علی زن.........باید گفت:
مرو ای گدای مسکین در خانه علی زن

که علی زند شبانه در خانه گدا را

**************************